Saturday 2 April 2011

♥♥ Mengimbas Kenangan..

BOSAN..!! BOSAN..!! BOSAN..!!

Mlm yg sunyi..Jeng3..!!
Tetibe tringat lak zmn dulu2 time mula2 kt cnie..
"Tahniah, sukacita dimaklumkan permohonan anda telah berjaya"..

Wahh, seronoknye tidak terhingga..xdpt nk ku byg kan..dalam seronok berbaur kekeliruan..Aku dh selesa dgn pekerjaan ku sekarang..x sggup nk tinggalkan kwn2 n fmly ku..fikir punya fikir, akhirnya aku membuat keputusan utk menerimanya..peluang hanya dtg sekali..kalau bkn kontrak, x rela aku nk tglkan ofis, kgkwn n fmly ku tersayang..

14.07.2009 -Aku mula lapor diri utk bertugas di tmpt baruku ini iaitu di Putrajaya..Punyer la sedih nk b'jauhan dgn fmly ku..Mak mcm berat je utk melepaskan ku..tp demi masa dpn n kerjaya ku, nk x nk dia terpaksa la redha..

Di sini aku mula mengenal erti kehidupan sebenar..Aku mula belajar hidup berdikari n menjadi seorg yg lebih matang..Terlalu byk dugaan melanda di sepanjang aku berada di sini..Semua tu ade hikmahnya..tp yg bestnyer aku dpt ramai kwn kt cnie..dh mcm2 org da aku kwn..ade org kg ku Melaka, N9, Kelantan, Terengganu, Perak, dll termasuk Sabah Sarawak..And, mcm2 pe'il (perangai) da aku knl..
Antara hikmahnya :-
  • Daripada aku x pandai msk, terus jadi pandai..(erm, bolehla jgk msk utk lps diri sendiri..klu blk kg msk pernah kne puji ngn abg.."mmh, pandai adik abg msk"..ayat xleh blaa..haha..)
  • Dah mahir ckt jln2 kt area cnie..(Sesat pun dh slalu..)
  • Berani utk drive..(dulu takut2 lg..klu nmpk jln bsr je dh gelabah..)
  • Hubungan kekeluargaan semakin erat..(Dah jadi perhatian dlm keluarga..fmly smkin syg..tu yg syokkk..hehe..)
  • Jadi seorg yg rajin ckt..haha..(dlm urusan kerja rumah..)
  • MERDEKA..!! (hehe..bebas cktla hidup nie..klu dulu asyik kena control je..)
  • Menguatkan thp kesabaran ku..(yela, klu dlu asyik dok b'pindah randah jer..bengang asyik nk kena angkut brg..dh mcm kaum nomad da aku nie dlu..)
Nie la destinasi demi destinasi aku berhijrah..

LOKASI 1 : RUMAH TRANSIT
 Ini la Lokasi Penginapan Pertamaku..RM5 utk satu mlm..

Dok tingkat 15..sekejap je duduk 2 minggu

LOKASI KE-2 : BILIK PENGINAPAN MOF

LOKASI KE-3 : TAMAN DESA PINGGIRAN PUTRA

LOKASI KE-4 : PANGSAPURI PUTRA DAMAI

LOKASI KE-5 : PRESINT 18

:
:
:
:
;

LOKASI KE-6 : "X sempat nk snap..nt la upload kemudian..huhu"

haha..kan betul dh mcm kaum nomad hidup berpindah randah.. dh penat da asyik dok pindah, angkat brg..mintak2la setakat cukup sampai di sini je aku berhijrah..Lps nie klu nk b'hijrah kena tgu transfer or ikut suami..(haha..tu pn klu aku dh kawen nt..)

Rindu nyerr saat2 gini..duk serumah ngn teman2 sekepala ngn kte..klu bosan, ade je program ktorg nk buat..sukaduka kami bersama..sehati sejiwa dok huha huhaa ngn kgkwn..g kje sme2, jogging sme2, msk sme2, mkn sme2, tdo sme2..smua nyer bersama..tp, skrg tgl la keseorgan..kwn2 masing2 sibuk nk kwen, ade yg dah kawen n ade yg dh g oversea smbg study..argghh, BOSAN..!! BOSAN..!! BOSAN..!! Hidup mesti diteruskan..huhu~

5 comments:

  1. hehehe..normad kt darat xpe,jgn normad dlm laut suda...kang jadi bajau laut plak....
    xpe,nnt last pindah umah suami la kot...kikiki..insyaallah...aku sentiasa doakan yg terbaik buat kawanku sorang nie...hehehe

    ReplyDelete
  2. Amin..hehe..sj je nk mengabadikan cite2 mula2 hdup di perantauan nie..bersusah2 dhulu bersenang2 kmudian..

    ReplyDelete
  3. ini tak aci ni xde dlm senarai pun..

    ReplyDelete
  4. Senarai ape nyer cik nurul??

    ReplyDelete
  5. cantek nyer rumah kt lokasi ke 5 tue..hehe...

    ReplyDelete