Tuesday 17 May 2011

♥♥ BerTuAh Punyer IKaN

Ari nie cuti Wesak day..lepak kt umh jela..X wat ape pn..
wat kje kt umh mengemas, mengemop, m'basuh, m'masak, m'nonton, mkn tdo mkn tdo..huhu..

Kli nie nk cte psl ikanku yg b'tuah..ari nie die tlh buat hdupku sdikit cemas..Smpi t'jerit2 aku dibuatnyer..mne x nyer, time nk cuci die main lompat2 plak..aku nie dahla pnakut orgnyer..(Bkn takut tp geli tgk die gerak2)..huhu. aku tgkp die pki jaring yg aku br bli kt kdai ikan (dkt2  warta) 2 mgu lps..Tbe giliran utk m'bersihkn aquarium n batu2 ikan plk. Toik..Toikkk3..!! Gloop, ikan tue lompat terjun ke dlm  lubang singki. Kejap lg ikan ke2, sterusnye ke3..Mak aii, asyik t'kjut2 dibuatnyer. Dgn pnuh ksbrn aku b'usaha utk m'ngkp ia smula..Fuh, lega..Sdg tgh  sibuk m'cuci, die lompat lg msuk kt air sabun cuci pggan mgkuk plak..Aduh, tensionnyer..mcm nk t'cabut nyawa dok tgkp ikan mlompat tue. (tgk die mlompat, aku pn turut mlompat sambil t'pekik2 kegelian melatah2)..Arghh, kli nie dh hilang ksbrnku..Aku trus meraung pggil 
MY SUPERWOMAN (ain) dtg myelamatkn keadaan..Ain plk dgn selamber je tgkp ikan tue pki tgn..

Selesai m'cuci..8 ekor kesemuanyer..

haha..aku dh kne bantai t'gelak ngn budak umh..aku tgkp pki jaring pn sampi t'pekik2..die plk dgn selamber pki tgn..hehe..malunyerr..!! Tobat da x mo tgkp ikan nie..Bela rajin, cuci mls..hahaha~
Seumur hdupku x pernah pgg ikan hidup.Yg aku tau pgg ikan mati je bile nk msk buat lauk..

# Slame nie cuci ikan pn aku main tonggang je air ikan tu dr lubang aquarium..xde main pgg2 ikan nie, geli tgk die gerak2..hehe. Dlu adik ngn mak la yg jd mgsa cuci ikan..

4 comments:

  1. ikan ape weh,ko tunggang masuk kuali jer...mesti xgeli punyer...hahaha

    ReplyDelete
  2. bukan dia gigit pun.. hahaha

    ReplyDelete
  3. Qaseh: ikan betuk je..br nk jinak2..ikutkn hati klu die degil2 nk je aku kasi goreng or wat msk lomak cili api..haha~

    ReplyDelete
  4. hamzah: tkutla tgk die lompat2..hehe

    ReplyDelete