Tuesday 13 December 2011

♥♥ AL-FATIHAH BUAT ARWAH

Ari nie m'rupakan genap hari yg ke25 ayah kwn baikku Nur Rahimah Hamzah m'ninggal dunia..tibe2 tgh2 mlm gini tringatkan arwah ayahnya..aku t'jumpa gmbr nie dlm album facebook Dato' Ali..belek punye belek tetibe "aiks, mcm knl je gmbr nie..gmbr aku pn ade.." huhu..terus aku save n ambik sekadar simpanan peribadi..

Arwah seorg yg sgt baik..aku kire rptla jgk ngn kluarga beliau..ima kwn baikku smenjak skolah m'ngh lg..umh pn dkt2 je ngn umhku..dlu2 slu gk dtg umh die..akaknye lak 1 tmpt kje ngn aku time kt seri negeri dlu, slu tmpg kete ngn akaknye..time tu ku xde transpot lg..

Menurut ima, asalnya arwah ayahnye sakit injap jantung..pastu, hspital melaka tolak ke hspital serdang..stlh m'dptkan rwtn di sana n tlh dibnrkan pulang oleh doktor, tbe2 keadaan ayahnye m'jd x stabil, terus koma..

Time koma 19.12.2011 (Jumaat), dpt je tau ayahnye koma @hospital serdang terus aku b'gegas ke sne..mntk tolg kwn cover nk blk awal 4.30pm gi mlwt..nk kne kjr mse sbb nk blk mlk..20.12.2011 beyda lak kwen..Nasib baik smpt jmp arwah time koma aritu, keesokannye dgr kbr beliau tlh m'ninggal dunia..Takziah buat ima s'keluarga..

Aku yg pki tudung pink (duduk blkg Dato'Ali)..time nie x perasan pn Dato'Ali dtg..tgh kusyuk bce yasin..selesai je bacaan yasin tbe2 ade 1 cahaya, snap..agkt kpla je tgk2 Dato'Ali dh ade kt dpnku..sblm ni tgh bce yasin, dgr je suare tp xtau pn siapekah gerangannye..rupe2nye Yg Berhormat Datuk Seri Hj. Ali bin Mohd Rustam, Ketua Menteri Melaka..

Ambik ko..gi mlwt pki tudung wrna pink..nsib baik bju warna putih krim..pki cntek2 sbb kononnye nk gi org kwen lps mlwt nie..

Note: Al-Fatihah buat Arwah..Smga rohnye dicucuri rahmat & ditmptkn di klgn org2 yg beriman..Amin Ya Robbal a'lamin..

2 comments:

  1. sempoi r dato' ali rustam,pakai seluar track jer...
    org tue siap berpink2 lg...kekeke

    ReplyDelete
  2. a'ah, x snonohkan g mlwt pki wrna trg.aku time tu nk gi org kwen la..gi mlwt dlu, pastu g umh org kwen 2 umh lg tu..mls nk tkr bju.knela pki cantek2..haha~

    ReplyDelete