Thursday 26 April 2012

♥♥ Pemeriksaan Kesihatan di Ofis..~

Ari nie tetibe trigt nk cite psl hari Kempen Derma Darah kt ofis aritu..Mgu lps 18.04.2012, kt ofis ku ade wt kempen derma darah & pemeriksaan kesihatan utk smua wrga BPP..Nak derma darah??ish, dok ehh..aku mnela layak utk derma m'derma drh nie..sbb brt x cukup..hahaa, slmt..lgpn aku nie sensitif ckt..pntg tgk drh mesti pengsan punyerrr..kekeke...

So, aku n the geng gi la wat pemeriksaan kesihatan shj..check tekanan darah, BMI, check pglihatan & breast examination..aku mmg tringin sgt nk gi check kshtn nie sbb baru2 nie aku slu sakit2, pening2 n rse sakit di bhgn kiri dada..kekdg tu klu wt kje lbh je mcm nk semput..al-maklumla, usia yg smkin m'ngkt remaja nie..aikk, remaja kerrr??hahaha...

Check tekanan darah..Alhmdulillah, ok xde mslh..
Enth gmbr mamat mne enth aku t'snap..nk snap gmbr sndiri malu..huu~

Nie check penglihatan plk..
Eh2, mcm knl je yg kt tepi pintu tue..en.munish pn nk check kshtn jgk ker..

Yesss, misi smkin berjaya..!!

alamak, kantoi..hbs rahsia brtku t'bongkar..tp, xpela nk smpn gk dlm "diarihati" ku ini utk tatapan di mase hdpn..beratku pernah jatuh m'jd 29kg time sakit dlu..mcm x caye je kan..skrg 36kg..target skrg fokus utk naikkn ke agka 40kg..mudah2an..amin~

X thnla telinga nie bile org duk kata aku nie chomey sgt.."kecik, halus, kurus"..arghh, tension..!! (tetibe emosi t'ganggu).istilah tu mmg sensitif bgku..klu "chomey" tu ok lg..

Haa..entry di bwh hanya utk dibace oleh kaum HAWA shj ye..!!

Tempat kami diperiksa (dlm tirai warna biru)..
Sory ye..Gambar nie ai pnjm dr entry Kak Azni..

Last skli, buat breast examination..1st time seumur hidupku aku buat n sblm2 nie x pernah pn nk amik tahu psl benda alah nie..mula2 sgn jgk nk check..tp, smpi bile xnk amik tahu kan..skrg kan dh bsr pnjg n sbg seorg wanita kne jgkla amik tahu..Nsib baik aku pi check..misi tu kata ade ketulan kecil di bhgn kiri..die nshtkan klu nkkan kpastian better pergi bjumpa dgn doctor sndiri n buat rwtn yg slanjutnye..waduhh, kerisauan melanda..dahla 1st time check..mudah2an tiada ape2 sbrg kemusykilan..

Note: X tau bile nk gi hspital check..sdg m'cari mse yg sesuai..mntk2 xde ape2..smlm try buat urutan sndiri kt umh, rse mcm dh kurg ckt ketulan tu..mayb smgu lps period kot..(haha..ayat menyedapkn atiii..)

No comments:

Post a Comment