Sunday 11 September 2011

♥♥ HANTU BONCENG

Anda dh tengok cite nie..?? W/pun cite nie dh lm b'lalu n mbr ofis aku lak kecoh psl cte nie lg, so aku pn nk kecoh gkla kt blog nie tntg Hantu Bonceng..hehe~ Aku dh tgk da cite nie time raye ke7 b'samaan 5hb Sept.2011 yg lalu @the mines with my scandal..Opss, my frenz..huhu~ drp 5 bintang aku bg 3.5 bintang la..w'laupun jln cite nie nmpk simple tp disebabkan kehadiran zizan tu yg aku up cikit m'jd 3.5 bintang. Lawak arr n suke tgk watak zizan yg slamber dlm cite nie..

Hantu Bonceng (HB), lakonan hebat Zizan Raja Lawak, Juliana Evans, Jue Aziz dan ramai lagi, telah ditayangkan pd 31 Ogos 2011 smpena menyambut Hari Raya Aidilfitri & Kemerdekaan..Filem ini merupakan filem kelima terbitan Excellent Pictures Sdn Bhd dan diarahkan oleh pengarah terkenal, Ahmad Idham Ahmad Nadzri. Yg dasyatnye filem ni telah m'catatkan lbh 5 juta dlm j/masa 5 hari shj.

Filem yang berkisarkan kisah seorang pemuda bernama Amran yang gemar berlumba motor drag secara haram. Konflik bermula apabila gadis Bohsia iaitu Maya yang dimenanginya dalam sebuah perlumbaan haram terlibat dalam kemalangan jalan raya dan meninggal dunia setelah dibonceng oleh Amran. Sejak kejadian itu hidup Amran tidak tenteram kerana sering diganggu oleh hantu Maya yang meminta supaya mayatnya disempurnakan. Amran meminta bantuan kekasihnya, Halimaton serta rakannya Kunyit untuk menyelesaikan masalah yang dihadapinya itu.

Apakah yang bakal berlaku seterusnya kepada Amran?
(Yg belum tgk, ape lg gi la saksikannya di pawagam..Masih smpt lg kot nk gi tgk..Klu x nak, tgu jela CD die kuar di pasaran yup) 

No comments:

Post a Comment