Sunday 18 September 2011

♥♥ RAMALAN MIMPI~

Anda pernah mimpi ular x?

Actually, nk masukkan gmbr ular betul..tp, x mo la tkut t'bayang2 plak gmbr ular tue nt..So, aku masukkan la gmbr ular kartun nie aje..xdela seram sgt..nmpk comey la ckt..hehe~

Ari nie nk b'kongsi ape yg aku kerap mimpi psl haiwan di atas..semenjak 2 menjak nie, aku kerap kali mimpi dikejar ular..ari khamis yg lps aku blk kg..mlm tu aku kerap tdo t'sentak. x kire la siang mahupun mlm..ari khamis mlm jumaat lak tue..esok mlmnye plak, 2 ari b'turut2 jumaat n sabtu mlm aku mimpi dikejar ular..dlm mimpi tue aku lari sekuat2nye..toleh blkg ade ular, toleh blkg ade ular lg..lari punye lari, smpi la ular tue x dpt kejar..penat jgkla bile bgn tue..sbb dh hbs tenaga time lari dlm mimpi tue kot..huhu~

esoknye, aku tanya la kt mak ape makna mimpi tu n nape sjk akhir2 nie asyik tdo t'sentak je..kekdg baru je tdo skjp dh t'sentak..ape lg, mak ku plak yg risau smcm..mimpi ular nie ade baik n ade buruknye..Yg baik org tua2 kata ade org nk masuk m'minang & yg x baiknye klu mimpi binatang yg b'bisa nie takut benda x baik  bakal m'nimpa. mak mula la risaukan anak die yg sorg nie duk jauh ngn die. erm, mayb smgt aku lum kuat lg. pesanan drp seorg ibu kpd anaknye :-

  • mak pesan sblm tdo basuh kaki dulu
  • bace doa & surah 4 Qul  beserta ayat kursi byk2..
  • jgn tinggal solat..
  • sentiase igt kpdNYA & b'doa mohon perlindungan drp sbrg malapetaka & gangguan syaitan
  • jgn sakiti or m'permainkan perasaan lelaki..
  • ckp tue, kena lemah lembut & b'alas ckt. jgn smpi buat org t'singgung n b'dendam..
  • klu x suka org tue, ckp jgn kasar or meludah die..

Note : byk sgguh pesanan mak aku..Ya Allah, Kau lindungi la hamba mu ini drp sbrg bencana, malapetaka mahupun gangguan iblis & syaitan..Kau peliharalah hambamu & Kau berikanla petunjuk & hidayah ke jln benar & jln yg Kau redhai..Amin2, Ya Rabbal 'alamin~


No comments:

Post a Comment